Yhteistyöni Nokian Paperin (nykyisin SCA) kanssa käynnistyi 1970-luvun puolivälissä ja kantoi yli 25 vuotta aina vuoteen 2001. Tämä case näyttää joitakin esimerkkejä tissueviennin osista, mutta työkenttäni oli tätä hyvin paljon laajempi. Se sisälsi myös kaiken kotimarkkinoilla sekä yrityksen sisällä. 1980-luvulle tultaessa Nokian Paperi loi perusteet voittavalle strategialle tissuepaperin myyntiin maailmanmarkkinoille. Bulkkipaperin myynnistä lautasliinojen raaka-aineeksi luovuttiin ja kehitettiin syvävärjätyt, asumisen ja elämisen trendeihin osuvat värisarjat. Tämän tosiasiallisuuden dokumentoimiseksi Nokian edustaja istui Euroopan värineuvoston pöytään edustamaan Nokiaa ja saamaan aina päivitetyn näkemyksen pari vuotta eteenpäin elämisen ja asumisen värimaailmojen tilasta. Tällä ylivertaisella tietotaidolla Nokian Paperista tuli nopeasti globaali markkinajohtaja. On ehkä syytä todeta, että kysymyksessä ei suinkaan ole lautasliinojen vienti ympäri maailmaa, vaan jättikokoisten raakapaperirullien laivalastillisista vienneistä maailman johtaville jatkojalostajille kaikilla mantereilla. Tähän prosessiin loin konseptin, jossa suunnittelin vuosina 1983—2001 joka vuosi uuden esittelyn. Kaikki tässä esiintyvät työt ovat moninkertaisesti palkittuja kotimaassa ja maailmalla graafisesta suunnittelusta, illustraatioista ja myyntiesittelymateriaalina.
Yhteistyöni Nokian Paperin (nykyisin SCA) kanssa käynnistyi 1970-luvun puolivälissä ja kantoi yli 25 vuotta aina vuoteen 2001. Tämä case näyttää joitakin esimerkkejä tissueviennin osista, mutta työkenttäni oli tätä hyvin paljon laajempi. Se sisälsi myös kaiken kotimarkkinoilla sekä yrityksen sisällä. 1980-luvulle tultaessa Nokian Paperi loi perusteet voittavalle strategialle tissuepaperin myyntiin maailmanmarkkinoille. Bulkkipaperin myynnistä lautasliinojen raaka-aineeksi luovuttiin ja kehitettiin syvävärjätyt, asumisen ja elämisen trendeihin osuvat värisarjat. Tämän tosiasiallisuuden dokumentoimiseksi Nokian edustaja istui Euroopan värineuvoston pöytään edustamaan Nokiaa ja saamaan aina päivitetyn näkemyksen pari vuotta eteenpäin elämisen ja asumisen värimaailmojen tilasta. Tällä ylivertaisella tietotaidolla Nokian Paperista tuli nopeasti globaali markkinajohtaja. On ehkä syytä todeta, että kysymyksessä ei suinkaan ole lautasliinojen vienti ympäri maailmaa, vaan jättikokoisten raakapaperirullien laivalastillisista vienneistä maailman johtaville jatkojalostajille kaikilla mantereilla. Tähän prosessiin loin konseptin, jossa suunnittelin vuosina 1983—2001 joka vuosi uuden esittelyn. Kaikki tässä esiintyvät työt ovat moninkertaisesti palkittuja kotimaassa ja maailmalla graafisesta suunnittelusta, illustraatioista ja myyntiesittelymateriaalina.